Motor:

Motor: 2.0 TSI - radový benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním, s prepĺňaním turbodúchadlom

Zdvihový objem: 1.984 ccm

Prevodovka: 6-stupňová manuálna, pohon predných kolies (manuálna prevodovka je lepšia voľba a servisne menej náročná voľba ako poruchový s-tronic)

Najväčší výkon motora / otáčky: 110 kW / 3.900 - 6.000

Maximálny krútiaci moment: 270 Nm / 1.350 - 3.900

Druh paliva:   benzín


Spotreba:

Spotreba podľa NEDC ( l / 100 km):

  • mesto: 7,5 - 8,5

  • mimo mesta: 4,7 - 5,1

  • kombinovaná: 5,7 - 6,5

CO2 - kombinované (g/km): 133


Spotreba podľa WLTP (k /100 km):

  • pomalý jazdný cyklus: 8,1

  • stredný jazdný cyklus: 6,4

  • rýchly jazdný cyklus : 5,4

  • kombinovaný cyklus: 6,2

WLTP - CO2 v g/km: 142


Reálne merania spotreby mimo mesta na cca. 10 km trase (mesto-okreska-mesto):

- najnižšia dosiahnutá spotreba bola pri ustálenej rýchlosti 90km/h na 6. prevodovom stupni: 4,3 l /100km

- najvyššia spotreba bola pri športovej jazde na 2. - 3. prevodovom stupni (otáčky cca. 4.000 - 5.5000/min.) : 8,1 l /100km

- spotreba mimo mesta (na okreskách) sa mi najčastejšie pohybuje v rozmedzí od 5,0- 6,3 l / 100km (nejazdím "na spotrebu", spotreba závisí od dĺžky trasy, od štýlu jazdy, od hustoty premávky a pod.)


Reálne merania spotreby v meste na cca. 2 km trase (zohriaty motor na prevádzkovú teplotu):

- * najnižšia dosiahnutá spotreba: 6,4 l / 100km

- * najvyššia spotreba bola pri športovej jazde (max. na 2. prevodovom stupni) v štýle jazdy brzda-plyn: 10,6 l / 100km

-   spotreba v meste sa mi najčastejšie pohybuje v rozmedzí 7,2 - 8,5 l/100km (ide však o kratšie trasy a nejazdím "na spotrebu",          spotreba závisí od dĺžky trasy, od štýlu jazdy, od hustoty premávky a pod.)

  

* reálne spotreby v meste môžu byť ešte nižšie, nakoľko išlo o testovanie na krátkej trase a často aj v najväčšej dopravnej špičke


Objem palivovej nádrže: cca. 54 l

Maximálny počet km na plnú nádrž paliva: až 1.100 km

Emisná trieda: Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC


Jazdné výkony:

Zrýchlenie 0 -100 km/h : 8,6 s   / po facelifte majú tieto vozidlá s týmto výkonom zrýchlenie "priškrtené" (8,9s) pravdepodobne 

                                                                 z dôvodu regulácií emisií, ktoré sú po facelifte nižšie o 1g

Maximálna rýchlosť: 219 km / h


* Pre porovnanie priama aj nepriama konkurencia v najpredávanejších motorizáciách v SR v zrýchlení 0-100 km/h:


Audi A4 Avant 40 TFSI (150kW/204k): 7,3 s

Audi A4 Avant 35 TDI (120kW/163k):  8,5 s

Audi A4 Avant 40 TDI (150kW/204k): 7,6 s

Audi A4 Avant 40 TDI (140kW/190k) - predfacelift:   7,9 s


Audi Q5 35 TDI (120kW/163k):  9,0 s

Audi Q5 40 TDI Quattro (150kW/204k):  7,6 s

Audi Q5 40 TDI Quattro (140kw/190k) - predfacelift:   7,9 s


Audi A6 Avant 40 TDI (150kW/204k):  8,3 s

Audi A6 Avant 40 TDI Quattro (150kW/204k) :  7,8 s


Audi A3 35 TFSI (110kW/150k):  8,4 s

Audi Q3 35 TDI (110kW/150k):  9,2 s


BMW  320i Touring (135kW/184k):   7,6 s

BMW  320d Touring (140kW/190k) :   7,5 s


BMW 520i Touring (135kW/184k):   8,3 s

BMW 520d xDrive Touring (140kW/190k):   7,6 s


BMW X3 xDrive 20i (135kW/184k):   8,4 s

BMW X3  xDrive 20d (140kW/190k):   7,9 s


BMW X1 xDrive 20d (120kW/160k):   8,6 s


Mercedes Benz C 180 kombi (125kW+17kW=142kW/170k+23k=203k):   8,8 s

Mercedes Benz C 200 kombi (150kW+17kW=167kW/204+23k=227k):   7,5 s

Mercedes Benz C 200d kombi (120kW+17kW=137kW/163k+23k=186k):   7,8 s


Mercedes Benz E 220d kombi (145kW+17kW=162kW/197k+23k=220k):   7,9 s

Mercedes Benz E220d 4MATIC kombi (145kW+17kW=162kW/197k+23k=220k):   8,1 s

Mercedes Benz E200 4MATIC kombi (150kW+17kW=167kW/204k+23k=227k):   7,9 s


Mercedes Benz GLC 220d 4MATIC (145kW+17kW=162kW/197k+23k=220k):  8,0 s

Mercedes Benz GLC 200 4MATIC (150kW+17kW=167kW/204k+23k=227k):   7,8 s      



* konkurencia v najpredávanejších motorizáciách jednotlivých modelov vychádza z dát inzerovaných nových aj jazdených vozidiel na rôznych internetových portáloch v SR zaoberajúcich sa predajom vozidiel a z vozidiel inzerovaných na webových stránkach autorizovaných predajcov nových vozidiel.



Namerané pružné zrýchlenia: 

Pružné zrýchlenie = vozidlo ide ustálenou (meranou) rýchlosťou a meranie pružného zrýchlenia sa začína od momentu začatia stláčania "plynového" pedálu /tzv. ešte pred dosiahnutím kickdownu/ po dosiahnutie stanovenej rýchlosti.

Teda tu ide o pravé meranie pružného zrýchlenia a nie ako merania uvádzané na youtube, kde vozidlá najprv jazdia o cca. 10km/h nižšou rýchlosťou než tou, od ktorej sa začína meranie, potom nasleduje kickdown (pritom sa asi 0.5 sekundy až 1 sekundu nič nedeje, lebo automatická prevodovka musí najprv podradiť, často až do 2. prevodového stupňa) a až vozidlo dosiahne optimálne otáčky a zrýchli na stanovenú (meranú) rýchlosť, a až v tomto momente sa začne meranie pružného zrýchlenia - takéto merania pružného zrýchlenia na youtube mi prídu celkom zavádzajúce. Veď aj u vozidiel s automatickými prevodovkami má byť pružné zrýchlenie merané, keď vozidlo ide plynule meranou rýchlosťou, a meranie sa začne od momentu začatia stláčania "plynového" pedálu, teda ešte pred dosiahnutím kickdownu, po dosiahnutie stanovenej rýchlosti. Ale to by tie čísla pružného zrýchlenia uvádzané na youtube nevyzerali tak impozantne...


40 - 107 km/h:    6,38 - 6,82 s    (merania na 2.prevodovom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom                                                                                                 režime a na "kľukatej" ceste, merania na "rovinke" by mohli byť ešte lepšie)


60 - 130 km/h:     9,43 - 9,62 s (merania na 3. prevodovom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)

60 - 130 km/h:     8,94 - 9,08 s (merania pri jazde na 2. prevodom stupni s preradením na 3. prevodový stupeň z 3 rôznych                                                                 pokusov s ESP v športovom režime)   

60 - 120 km/h:     7,23 - 7,34 s (merania pri jazde na 2. prevodom stupni s preradením na 3. prevodový stupeň z 3 rôznych                                                                      pokusov s ESP v športovom režime) 


60 - 100 km/h:     5,22 - 5,37 s  (merania na 3. prevodovom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)

60 - 100 km/h:     4,23 - 4,42 s   (merania na 2. prevodovom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)

pre porovnanie:  Škoda Octavia RS 2.0 TSI 180kW/245k,7DSG, zrýchlenie 0-100km/h: 6.7s, má pružné zrýchlenie zo 60-100km za 4,58s

                          Škoda Superb Scout 2.0 TSI 200kW/272k 4x4, 7DSG, zrýchlenie 0-100km/h: 5.7s, má pružné zrýchlenie zo 60-100km za 4,23s

odkaz na  test Škody Octavia RS s uvedenými hodnotami zrýchlenia vozidla a aj Škody Superb: 

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/2119173/TEST--Skoda-Octavia-RS---Moze-byt


80 - 107 km/h:   3,56 - 3,62 s   (merania na 2. prevodovom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)


80 - 120 km/h:   5,75 - 5,91 s   (merania na 3. prevodom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)

pre porovnanie: Škoda Octavia RS 2.0 TSI 180kW/245k,7DSG, zrýchlenie 0-100km/h: 6.7s, má pružné zrýchlenie z 80-120km za 5,21s

                       Škoda Superb Scout 2.0 TSI 200kW/272k 4x4, 7DSG, zrýchlenie 0-100km/h: 5.7s, má pružné zrýchlenie z 80-120km za 5,18s

odkaz na test Škody Octavia RS s uvedenými hodnotami zrýchlenia vozidla a aj Škody Superb:

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/2119173/TEST--Skoda-Octavia-RS---Moze-byt


pre porovnanie:   Audi A6 Avant 40 TDI (150kW/204k), zrýchlenie 0-100km/h: 8,3s, namerané zrýchlenie: 8,56s, namerané pružné zrýchlenie 80-120km/h: 5,84s

               Audi A6 Limo 50 TDI (210kW/286k) quattro, zrýchlenie 0-100km/h: 5,4s, namerané zrýchlenie: 6,21s, namerané pružné zrýchlenie 80-120km/h: 4,08s   

Zdroj testov Audi A6:        https://autobible.euro.cz/clanky/test-audi-a6-40-tdi-2-0-tdi-ea288-evo/

 

                               

Zdajú sa Vám tieto namerané časy pomalé?

pre porovnania pár odkazov na videá papierovo "silnejších" až "silných" vozidiel z YouTubu:


1. Audi A4 Avant 40 TFSI (140kW/190k) s-tronic  -  "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 7,9 s:

https://www.youtube.com/watch?v=WIwLmfcT03A


U tejto verzie je "papierové zrýchlenie" 0-100km/h je 7,9 s 

Z videa je zrejmé, že merané zrýchlenie 0-100km/h je 8,35 s, pri vypnutom ESP to je 8,16 s.

A ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 0:23 - kde je zrýchlenie z rýchlosti na tachometri 36-44 km/h asi až na 115km/h, ktoré trvá približne 7 s !!!  Nejedná sa však o pružné zrýchlenie, ale o lineárne zrýchlenie. Pri pružnom zrýchlení by bolo vozidlo o pár desatín sekundy pomalšie!



2. Audi A4 Avant 40 TFSI (150kW/204k) s-tronic  -  "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 7,3 s:

https://www.youtube.com/watch?v=j6QREyOAE4o&t=193s


ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 3:08 - kde je pružné zrýchlenie z rýchlosti na tachometri 63 km/h asi až na 120km/h, ktoré trvá približne 6,6 - 6,7s !!! a zrýchlenie z rýchlosti 63km/h na 130km/h, ktoré trvá až 8,4 - 8,5 s. 

Pre porovnanie predávané vozidlo má pružné zrýchlenie:   60-120 km/h za 7,23 - 7,34 s                                                                                                                                                       60-130 km/h za 8,94 - 9,08 s

takže oproti verzii 40 TFSI (150kW/204k) S tronic to nie je taký veľký rozdiel - dôvodom je ťažšia automatická prevodovka, tým je celé vozidlo s rovnakou výbavou o cca. 70-80kg ťažšie oproti verzii 35 TFSI (110kW/150k) 6MP.



3. Audi A4 limo 40 TDI(140kW/190k) s-tronic   -   "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 7,7 s:

https://www.youtube.com/watch?v=-dipy1qEcH0


ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 0:15 - kde je lineárne zrýchlenie  merané na tachometri z 60 km/h asi až na 120 km/h, ktoré trvá približne až 6,69 s !!! a zrýchlenie zo 63km/h na 130km/h až 8,5s !!!.  Meranie od dosiahnutia rýchlosti, nie od kickdownu. V tomto prípade nejde o pružné zrýchlenie, ale o lineárne zrýchlenie. Pri pružnom zrýchlení by bolo vozidlo ešte o pár desatín sekundy pomalšie.



4. Audi Q5 40 TDI (150kW/204k) quattro s-tronic - "papierové" zrýchlenie z 0-100 km/h za 7,6 s: 

https://www.youtube.com/watch?v=xm8F1WMjMp4


ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 0:05 - kde je pružné zrýchlenie z rýchlosti na tachometri z 40 km/h asi až na 105 km/h, ktoré trvá približne až 7,20 s !!! a v čase od 0:07 zrýchlenie zo 63km/h na 130km/h až10 s !!!

V čase videa 1:39 s je pružné zrýchlenie z rýchlosti 50 km/h do 100 km/h, ktoré trvá 5,4s  - merané od kickdownu

Pre porovnanie predávané vozidlo má pružné zrýchlenie:    40-107 km/h za 6,38 - 6,82 s

                                                                                                       60-120 km/h za 7,23 - 7,34 s                                                                                                                                                       60-130 km/h za 8,94 - 9,08 s



5. Audi Q5 40 TDI (140kW/190k) quattro s-tronic - predfacelift - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 7,9 s:

https://www.youtube.com/watch?v=wjUANABBjvM


v tomto videu sú zaznamenané merané zrýchlenia z 0-100 km/h, ktoré trvá 9,2 s (pričom papierové zrýchlenie je uvádzané za 7,9 s) a pružné zrýchlenie z 80-120 km/h, ktoré trvá 6,8 s. Uvedené namerané zrýchlenia sú uvedené priamo vo videu z čase videa 1:27. 

Pre porovnanie predávané vozidlo má pružné zrýchlenie:   80-120 km/h za 5,75 - 5,91 s



6. Audi Q7 50 TDI (210kW/286k) quattro tipronic  -  "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 6,1 s:

https://www.youtube.com/watch?v=n4YtXS46w4I


ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 4:05 (keď vozidlo dosiahne na tachometri rýchlosť cca. 40 km/h), tak lineárne zrýchlenie do rýchlosti cca. 120 km/h trvá približne až 6,5 - 7 s !!! 

... a z rýchlosti od cca. 60km/h na 130km/h trvá približne 7,4 - 7,5 s. Nejedná sa však o pružné zrýchlenie, ale o lineárne zrýchlenie - pri pružnom zrýchlení by bolo vozidlo ešte o pár desatín sekundy pomalšie.



7. Audi Q8 50 TDI (210kW/286k) quattro tiptronic  -  "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 6,1 s:

https://www.youtube.com/watch?v=oAhBPy8eRv8


ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase videa 1:20, tak ak meriame pružné zrýchlenie od kickdownu (nie ako je uvedené vo videu, že meranie začína až od dosiahnutia rýchlosti), tak pružné zrýchlenie z rýchlosti od 63 km/h do rýchlosti 120 km/h trvá približne 7,3 s !!! Pri meraní od samotného zrýchľovania (nie od kickdownu) zrýchlenie trvá 5,9 s.

... a z rýchlosti od 63 km/h do 130km/h trvá až 8,4 s. Pri meraní od samotného zrýchľovania (nie od kickdownu) trvá 7,0s.

Vo videu je zároveň vidieť výrazná "turbodiera", kde sa asi 1,5 s od kickdownu nič neudeje a zrýchlenie prichádza až oneskorene.



8. konkurent z "bavorska" - BMW
 330i (180kW/245k) - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 5,8s:

https://www.youtube.com/watch?v=-S4eWxLHV_g


ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 3:13 (keď vozidlo dosiahne na tachometri rýchlosť cca. 40km/h), tak lineárne zrýchlenie do rýchlosti cca. 105 km/h trvá 5,3s !!! Nejedná sa však o pružné zrýchlenie, ale o lineárne zrýchlenie - pri pružnom zrýchlení by bolo vozidlo ešte o pár desatín sekundy pomalšie.


9. nový Mercedes Benz C200 4matic (150kW+17kW/204k+23k=227k) - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 7,1s:

https://www.youtube.com/watch?v=19xBuMojSmE<br>


ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 16:32 - kde je pružné zrýchlenie z rýchlosti na tachometri zo 60 km/h na  96km/h, ktoré trvá až 5,0 s !!! a v čase 16:50, kde je pružné zrýchlenie z rýchlosti na tachometri z 82km/h na 120km/h, ktoré trvá až 6,31s !!!

Vo videu je zároveň vidieť výrazná "turbodiera", kde sa asi 0,8 s od kickdownu nič neudeje a zrýchlenie prichádza až oneskorene.


Rozmery:

Dĺžka: 4.766 mm

Šírka: 1.847 mm (2.022 vrátane spätných zrkadiel)

Výška: 1.446 mm

Rozvor náprav: 2.829 mm

Rozchod kolies vpredu / vzadu: 1571 / 1555 mm


Priestor nad hlavou vpredu / vzadu: 1.039 / 971 mm

Šírka v oblasti ramien vpredu / vzadu: 1.476 / 1.446 mm


Batožinový priestor (nesklopené sedadlá): 495 l (dĺžka x šírka v najužšom mieste: 1.050 x 1.000 mm)

Otvor batožinového priestoru - šírka x výška: 1.001 x 665 mm

Výška nakladacej hrany: 630 mm


Disky a pneumatiky: 17" zliatinové 7,5J x 17 s letnými pneumatikami 225/50 R 17 

                                    16" zliatinové 7J x 16 s možnosťou nasadenia puklíc zo zimnými pneumatikami 205/60 R 16


Hmotnosti:

Prevádzková hmotnosť: 1.601 kg

Najväčšia prípustná hmotnosť: 2.065 kg


Podvozok:

5-prvková predná náprava, trubkový stabilizátor

5-prvková zadná náprava, trubkový stabilizátor

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky